28 Ogos 2010

big black taxi


aku hulur duapuluh pound .

 "lazim kam?" (maksud nye "selalunya berapa?") tanye drebar teksi pada aku macam aku pula drebar.

 "lazimi homsa genih bas, ya am" (maksud nye "selalunye 5 pound je, pakcik")

 "la la, asyara ginih kuaiyis" (maksud nye "tak tak, 10 pound baru betul") dia dah mula dah. menipu macam arab tipikal lain.

dengan selambe angin dia pulang kan baki sebanyak 10 pound. sepatutnya aku dapat balik 15 pound. 20-5=15. dia fikir aku kecil mudah ditipu agaknye. 

anak jantan mana tak marah kalau kena tipu. Laju aku ambil batu yang tersadai tepi jalan, tak sempat dia nak buat apa apa. aku hempuk batu tadi tepat ke otak dia padu. tersembur darah keluar ikut telinga dan hidung dia. dua tiga kali.

tak tentu arah, dia menggelupur dekat lantai. aku senyum hero.

32 ulasan:

kiba berkata...

kihkih.aku tipu je. arab memang tak pernah jujur.

saving huda berkata...

ceh aku dah terkejut kau belasah orang.
gila ah kibs ckp arab kot.

kiba berkata...

kalau lah betul kan? bagi dia tau ape tu erti jujur. hehe bahasa arab simple simple je tu.

Penulis.Sahaja. berkata...

haha. rasanya kalau kau buat benda tu betul-betul. memang hero habis.

shakinah berkata...

Hahaa.dah tau dah kau tipu part batu tu.

kiba berkata...

tak kan lah pit. ini semua sekadar angan angan tipikal umat akhir zaman je. haha

J. Love berkata...

nasib baik lu bagitau. kalau tak, haram gua tak caye.

Berd berkata...

lepas tu kau kena pukul dengan arab lain.

settle.

kiba berkata...

shax: lu lagi arif.

miss: eleley.

berd: itu jordan lain cerita. haha

fndrocka berkata...

maknanya ni tulis entri dari lokap?

kiba berkata...

kehkeh. hebat betei aok ni.

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ berkata...

yup2..taxi driver suke je tipu2..
kat alex naik trem almost all the time;p

lumut berkata...

jgn menipu ya amirul izha..hehe

kiba berkata...

nau: dekat alexandria kan orang dia baik baik. tak macam cairo.

lumut: kan dah tulis tu. aku tipu je. ;p ahaha

mahirahnazlim berkata...

hero la sgt , baling batu ?
hahah .
mcm ta logik je awk pegi baling batu . wakakak

Qu berkata...

ni angan angan je ke apa kiba? =.=' haha.

kiba berkata...

mahirah: ala? maknanye entri ni fail. tsk

quu: haha. angan angan semua student malaysia dekat egypt.

FatinZol berkata...

aku duk kt indon pun kena tipu ng drebar teksi kt sna..aih..rs cm nk pecahkn tingkap teksi dia je...

MOFASAD berkata...

cairo memang kejam

Amal berkata...

gila hebat kau cakap arab. huhu

kiba berkata...

fatin: indonesi pun macam tu? ooo

farid: kerabat firaun ye dak?

amal: haha. simple je tu

john bert berkata...

patutnya kau bagi 10 je. kalau dia mntak lg 5, kau bg penampar 5 jari.

syahira ariff berkata...

drebar teksi dia tak reti ckp inggeris ker?

hai kiba kiba.
berd suruh saya masuk blog nie.

MOFASAD berkata...

john bert pandai berkata kasar

Luna berkata...

kaifa haluka?

aku tak pernah dapat a arab. nanti buleh mintak kiba ajar eh?

hahaha!

ps: hero habis!

naniE berkata...

haha..imaginasi tinggi tak ingat..hehe

¶A.K.I¶ berkata...

aku br nk ckp ko bohong~
pesal reveal dl?
iskkk!
spoil

kiba berkata...

john: hahahaha kasarr

syahira: orang arab kurang didikan sikit.

farid: haha. kau kabel besau jgk en,

luna: boleh je. ajar cara nak beli sayur mayur boleh la. haha

nanie: keh keh. lelaki memang gini

a.k.i: hehehe. nanti tuhan marah.

MOFASAD berkata...

aku dak baik2 tak men kabel2 nie

hahaha

kiba berkata...

haha. kau nak gambar berd ke? aku macam jumpa.

eiffel berkata...

-.-" aku baca skali aku da tau..tuh msti tipu punya...

besh r..ko buat ada bhsa arab siap translate...beshhh

kiba berkata...

ei, oh well. ;p