16 Ogos 2010

tragedi puasa


lepas pekene juadah berbuka puasa yang sama 5 hari berturut turut tadi, aku teringat keluarga di malaysia. kali terakhir aku berhubung dengan keluarga ade la sebelum puasa. selain itu ada juga aku borak dengan adik kembar aku, dia kate mamayah sekarang berbuka tak ke bazaar dah, mama masak je kate nye. makin dalam aku punya ingatan, teringat mama masak,mesti sedap sedap. tahun ni tak dapat balik berpuasa bersama keluarga.

 itu je nak bagitau.

benda benda macam ni kena biasa kan. aku cakap dalam hati konon ayat penenang. 

13 ulasan:

Penulis.Sahaja. berkata...

benda mcm kau lalui ni buat seseorang manusia akan lebih menghargai apa y dia tak hargai masa benda tu ada.

mama berkata...

Ayah suruh ma masak sebab ayah ada d rumah. Tahun lepas ayah x de, tp abang ada. Ma masak nasi je, Oman beli lauk n kuih n abang bawa balik jus buah. Satu lagi sbb ma masak, kami ber3 makan simple je. Abang x de, adek x de, n Oman hujung minggu je baru balik. Banyak jimatnya. Nina x cerewet pun pasal makan. Rindu suasana dulu2 kan, tp sampai bila. Kita kena teruskan hidup. Pengalaman bermakna....

Sharuddin Yusof berkata...

korang membesar dengan aku..beri makne pade diri sendiri agar makne itu dibawa ke mane pun kau org pergi

Razman berkata...

ah ko.. x kiba la homsik lg dh tua2.. haha..

cis, baru nk btaw dh tkar blog. ptot la nk msuk yg lme jd private. jadah ko private yg lme?

fiQfrozen berkata...

memang beb..bila tak dok malaysia lain rasanya moos puasa..tp ape yg kau nak pesan..mane2 pon ibadah tetap tak lupa k....

cuma..sumpah rindu masakan mak..
bazaar..oh malaysia.

fiQfrozen berkata...

mane2 pon same je...
bila berjauhan dgn family mmg rasa cm sedih jugak kan....

eh eh salam ramadhan beb

Berd berkata...

Ceh tak jantan la homsick lebih. raya tahun lepas aku beraya kat arma. kau ada sekali ke?

aku pun dah tukar link. bukan kau sorang. malu sebenarnya nak bagitahu.

http://semuakosong.blogspot.com

cuba kau buang verification nih!

Wahidah berkata...

bazar n masakan mak antara penyebab bertambah kerinduan ne..pose kt mesia meriah kan..

salam ramadhan..8 ramadhan sudah..:)

kiba berkata...

pit betul cakap kau. :)

mamayah: love you :D

man: sori man, gua tak redi lagi time tu. haha.

fiq: haha. ramadan kareem.

berd: siak tak bagi tau.

wahida: ramadan kareem to u jugak.

eiffel berkata...

bunyi nyerk cm tak besh jerk pose kt ober de see..huhuhu

kiba berkata...

hehe. sebab malaysia terlampau best.
mewah dengan bazar bazar nye.tapi sebenanye.
rindu nak berbuka dengan famili. ;p

the bert berkata...

kt oversea xde bazar ke?..

kiba berkata...

bert takda doe. sini daif sikit.